dinsdag 16 januari 2024

Mijn boek figureert in TZUM en wordt vergeleken met Lorca ;-)

Eric de Rooij vergelijkt in het webtijdschrift TZUM mijn boek "Waarom ben ik hier?" met Federico García Lorca. Ik ben zeer vereerd.

"In Rens Bods Waarom ben ik hier? Een kleine wereldgeschiedenis van zingeving las ik: ‘Elk mens komt na zijn overlijden vroeg of laat weer terug in de voedselketen. (…) Via het inademen van lucht komen onze voorouders deels in onszelf terecht. En niet alleen onze voorouders maar het gros van de mensen die ooit hebben geleefd. (…) De uitgeademde moleculen van miljarden overledenen, inclusief onze voorouders, dansen op dit moment in onze longen, (…) zitten dus letterlijk in ons.’ 

En Lorca schrijft: ‘Alleen mysterie stelt ons in staat te leven, alleen mysterie.’ Waarom niet? Ik vond het idee iedereen in te ademen gekoppeld aan het idee dat ook ik eens door iedereen wordt ingeademd troostrijk, zoals ik zijn overtuiging de incarnatie van García Lorca te zijn, troostvol vond."

Lees hier de hele column.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten